dimecres, 16 de març del 2011

CREMA CATALANA

Aquesta vegada m'he sumat a la proposta de la "recepta del 15", per aquest mes de març proposaven la Crema Catalana i aquí teniu la meva.



He de dir que és la meva primera participació en un esdeveniment de cuiners blocaires, així que em fa especial il·lusió.
També confeso que és la primera vegada que he fet aquest postre i no perquè no m'agradi, moltes vegades en demano als restaurants, però sempre ho anava posposant de fer-la. Així que m'ha anat perfecte l'empenta de la recepta del 15 per decidir-me.
I per ser la primera vegada he fet una crema catalana clàsica (la recepta la vaig treure fa temps de la revista Descobrir cuina) i l'he acompanyat amb un punt de nata i alguns trossets de fruita.


CREMA CATALANA

Ingredients:

- 500 ml de llet
- 4 rovells d'ou
- 100 gr. de sucre
- 20 gr. midó de blat de moro
- pela de llimona
-1 branca de canyella

Preparació:

Posar la llet (deixar un rajolí) amb la branca de canyella i la pela de llimona, una vegada bulli apartar del foc i afegir el sucre. Tapar i deixar infusionar perquè agafi els aromes.
Utilitzar el rajolí de llet per disoldre la maizena, afegir els rovells d'ou batuts.
Quan s'hagi refredat la llet que estava al foc s'hi afegeix la barreja dels rovells i ho passem per un colador abans de tornar-ho a posar al foc. Barrejar continuament amb una cullera de fusta perquè no s'enganxi i la crema quedi ben fina, just abans de bullir i quan ens sembli que està suficient espessa retirar del foc. Per últim abocar en les terrines individuals.
Deixar a la nevera (tapat amb paper film) fins que es refredi, abans de servir tirar sucre per sobre i cremar. Bon profit! 



3 comentaris:

  1. Laia, moltes gràcies per animar-te a participar! Ens fa molta il·lusió veure cares noves i esperem veure't sovint! :D
    La teva proposta de crema fa molt bona cara amb aquest cremadet tan bo i les fruites!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  2. T'ha quedat perfecta, oi que és fàcil? A partir d'ara ja no en demanaràs més als restaurants, te la faràs tu mateixa a casa, je je je...

    ResponElimina
  3. Laia molt maca t´ha quedat. I són les típiques postres que es demanen als restaurants. A mi també em passa el mateix que a tu.

    ResponElimina