diumenge, 13 de febrer del 2011

BRAÇ DE GITANO (XOCO & VAINILLA)

Us presento un braç de gitano amb la massa de xocolata i interior amb gust de vainilla. L'he fet avui depressa i corrents per anar a dinar a casa els meus pares, per això no he tingut temps de fer-li fotos a tot el pastís i la foto que aquí surt és del trosset que ha quedat.


La massa que forma el braç de gitano està feta sense farina i té un gust intens de xocolata. L'interior he optat per fer-lo amb aroma a vainilla però es pot fer de diferents gustos com ara cafè o simplement de nata. 


BRAÇ DE GITANO (XOCO & VAINILLA)

Ingredients:

- 70 gr. xocolata 50% de cacao
- 25 gr. xocolata 70% de cacao
- 1 cullerada de brandy
- 90 gr. sucre blanc
- 3 ous (no gaire grans)
- 200 ml nata
- 1/2 beina de vainilla
- 1 culleradeta de sucre vainillat


Preparació:

Trossegem les dues xocolates i les desfem en un bol al bany maria. Un cop dissolta la xocolata li afegim el brandy (o licor al gust), remenem ràpidament i deixem refredar (en aquest moment s'haurà fet més espessa de cop).
Batem els rovells amb el sucre fins que quedi una barreja espumosa i esblanquida. A part, muntem les clares amb un pessic de sal. Afegim la xocolata als rovells i barregem, a continuació li anem afegint a poc a poc les clares i ho barregem amb suavitat amb una espàtula. 
Cobrim una plata de forn amb paper i hi aboquem la massa. Ho estenem perquè ens quedi uniforme i ho posem el forn (150 ºC) durant uns 15 minuts. Quan estigui cuit, ho posem sobre el marbre i ho tapem amb  paper de forn i un drap humit. Perquè quedés millor hauríem de deixar-ho unes hores, com que jo no tenia més temps ho he deixat reposar només 45 minuts... 

Farcit: En el meu cas he aromatitzat amb vainilla la nata. Ahir vaig posar la nata al foc amb la vainilla (obrir la beina i raspar l'interior, barrejar-ho amb la nata) i ho vaig deixar infusionar. Després d'estar hores a la nevera ja es pot muntar amb una mica de sucre i el sucre de vainilla (em feia por que no quedés prou gustós).

Muntatge: Estenem la massa sobre d'un paper empolsimat amb sucre glaç i afegim el farcit. Perquè quedi millor jo he deixat una zona d'uns 2 o 3 dits sense farcit ja que serà la part que tancarà el braç. Aquí teniu un esquema per si no s'entén la meva explicació.
Ho emboliquem amb l'ajuda del paper de forn i premem suament perquè quedi uniforme. Ho decorem al gust i ho guardem a la nevera fins al moment de servir.

4 comentaris:

  1. Uau, sense gens de farina ha de quedar una massa de xocolata a tope!!!!
    I el farcit de nata amb vainilla ha de lligar molt bé am bla xocolata. Unes postres perfectes per un dinar de diumenge a casa els pares ;)

    ResponElimina
  2. Ostres, boníssim! a mi m´agrada molt la vainilla i aquesta combinació amb la xocolata és uns temptació.

    ResponElimina
  3. Una recepta per treuras el barret.
    Un peto

    ResponElimina
  4. De nou, gràcies pels comentaris! I a veure si m'animo a fer més entrades que sembla que em costa trobar el moment ;-) Petons

    ResponElimina