diumenge, 15 de maig del 2011

GELAT DE MADUIXES

Fa bastants dies que tinc el blog abandonat ja que aquesta temporada tinc molta feina i no trobo temps per publicar ni tirar fotos dels poquets postres i dolços que cuino.
Tot i això no m'he volgut perdre la recepta del 15 del mes de maig, mmm... maduixes! Que bones que són! Us presento el meu gelat de maduixes. Quan vaig veure la proposta d'aquest mes vaig tenir clar que hi participaria ja que les maduixes m'encanten i aquest gelat l'he fet un munt de vegades i us asseguro que és una aposta segura.


Abans el feia amb el mètode tradicional, és a dir, sense gelatera i quedava igual de bo. L'única diferència és que amb la màquina queda una mica més cremós però sinó en teniu no patiu, que el disfrutareu igual!

GELAT DE MADUIXES

Ingredients:

- 500/600 gr. de maduixes (a trossets)
- 400 gr. de sucre (utilitzo de canya però blanc també va bé)
- 400 ml de nata
- 4 ous

Preparació:

Quan ja tenim les maduixes netes i a trossets els hi afegim el sucre i els rovells d'ou i ho batem bé.
A part muntem la nata a punt de neu, i fem el mateix amb les clares dels ous.
Afegim a les maduixes la nata amb suavitat i anem integrant amb una espàtula, a continuació hi afegim les clares d'ou també amb suavitat. Una vegada queda una barreja homogènia ja està llest!

Si  no teniu gelatera aboqueu la barreja en motlles (ex. tupers) al congelador. Quan utilitzo un pot gros per emmagatzemar el gelat el remeno cada hora perquè es trenquin els cristalls (dues o tres vegades), però quan utilitzo motlles petits no el remeno i queda també bo, encara que millor treure'l del congelador una mica abans de menjar-lo.

Com veieu a la foto he acompanyat el gelat amb una salsa de xocolata, quin acompanyament pot ser millor?!

8 comentaris:

  1. Caram Laia, quina pinta aquest gelat! Jo tinc moltes ganes de fer-ne, és una assignatura pendent! Me l'apunto!
    Moltes gràcies per participar!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  2. Un vici total... tinc debilitat pels gelats! I sort que no tinc geladora, que si no...
    Amb la xocolata per sobre ha de ser deliciós.

    ResponElimina
  3. Bentornada...mmmmmmmmm!!!! i amb aquesta salsa de xocolata...Jo tampoc tinc geladora aviam si algú de la família me la regala....faré xantatge quan em demanin un gelat ;-D

    ResponElimina
  4. Una pinta deliciosaaaaaa!! Guau!
    T'ha quedat de gelateria. Gràcies per participar. Un plaer!
    Petonets!

    ResponElimina
  5. Ja són tres versions de gelat de maduixa que veig, i totes tenen una pinta increïble. no en puc triar una, però és que no sé ni per quina començar!!

    ResponElimina
  6. Gràcies noies! Jo també m'he estat mirant les altres recptes de gelats i ja tinc ganes d'experimentar...

    ResponElimina
  7. T'haig de confessar que aquest és el meu gelat preferit. Sempre en provo d'altres gustos, però crec que mai no hi haurà cap altre sabor que el superi. És una gran proposta.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  8. Laia, no trobo el teu correu i et responc aquí...

    Si has barrejat la xocolata calenta amb ous en temperatura ambient es fan grumolls perquè es l´ou es cou.

    Has de deixar atemperar la xocolata sempre. Així com qualsevol producte calent.

    ResponElimina