dimecres, 5 de gener del 2011

FLAM PÂTISSIER

La meva primera recepta al blog la dedico al flam pâtissier, aquesta és la primera vegada que l'he fet però m'ha agradat molt i segur que repetiré, encara que a la pròxima el provaré sense base.


He conegut aquest pastís fa poquet, exactament unes tres setmanes quan vaig anar a París. Si no hi heu estat mai i sou amants dels dolços, us ho recomano! Tenen unes boulangeries que fan caure la baba...

Anant pel tema del pastís, us agradarà si us solen agradar els flams, natilles o cremes, ja que tan la textura com el gust s'hi assembla. Aquesta recepta és una adaptació de varies que he trobat pels blogs, però especialment he agafat de referència la de La cuina de casa (a partir d'aquest màgnific blog vaig descobrir el món dels blogs culinaris).

FLAM PÂTISSIER

Ingredients:

- 1 base de pasta brisa
- 100 ml de nata (de muntar)
- 700 ml de llet
- 2 ous grossos
- 160 gr. sucre morè
- 80 gr. de maizena
- 1 culleradeta d'essència de vainilla
- 1 o 2 branques de canyella

Preparació:

Posar la pasta brisa estirada en un motlle i punxar-la amb una forquilla per que no s'infli. Posar al forn a uns 160º uns 15 minuts (variarà segons el forn). Reservar.
Omplir mig got de llet i afegir-hi la maizena, barrejar fins que es dissolgui. Afegir els ous batuts i la vainilla.
A part, posar en un cassó la llet restant i la nata, juntament amb el sucre i la canyella. Quan bulli, afegir-ho a la mescla anterior. Barrejar bé i tornar al foc.
Remenar amb una cullera de fusta fins que s'espesseixi. Abocar a sobre la pasta brisa i posar-ho al forn uns 40 minuts més.
Deixar refredar i servir a temperatura ambient o fresc de la nevera.

Que aprofiti!

4 comentaris:

  1. Laia, benvinguda a la blogosfera culinària!!!!
    Ja veuràs com tenir un blog de cuina porta feina però és molt gratificant ;)
    Jo també vaig tastar aquest pastís a França i em va encantar... quedar un farcit mig crema mig flam deliciós, oi?
    A tu t'ha quedat sensacional!

    ResponElimina
  2. Hola Laia, t´he descobert a través del bloc de la companya Gemma. Jo fa poc que vaig estrenar el meu...és tota una aventura! Al principi no saps com anirà, si tindràs "públic"; jo estic contenta.
    No m´he marcat cap fita...simplement que quan faig una recepta la penjo; sense obsessions.

    Espero que visitis el meu bloc.

    Ens veiem per aquí.

    ResponElimina
  3. Hola Laia!!
    Benvinguda a aquest món blocaire. Com ja t'han dit tenir un bloc és molt gratificant. Jo fa poquet que tenc el meu (des de novembre) però m'agrada mooolt! T'aniré visitant a veure que es cou a la teva cuina, de passada et convido a veure el meu bloc (bontiberi.blogspot.com). Un petó molt fort i ànims, Paula

    ResponElimina
  4. Laia! Benvinguda a la gastroesfera. Aquest flam pastissier t'ha queda espectacular!
    Una abraçada

    ResponElimina