diumenge, 23 de gener del 2011

PASTÍS DE PASTANAGA

Aquest pastís és un dels primers dolços que vaig cuinar i l'he repetit un munt de vegades. Té un gust a canyella i a fruits secs boníssim, i la seva textura és una mica humida pel centre. Avui l'he fet per poder disfrutar d'un bon berenar de diumenge :-)

La recepta me la va explicar una amiga de viatge quan estàvem molt lluny de casa i no teníem postres a l'abast. De les primeres coses que vaig fer quan vaig tornar va ser fer el pastís (afegint algun ingredient que a mi m'agrada). A més he de dir que és molt ràpid de fer gràcies a les mesures en gots.



Sobre d'un tall d'aquest pastís s'hi pot afegir un raig de xocolata fosa, encara que jo normalment me'l menjo tot sol.

PASTÍS DE PASTANAGA

Ingredients:

- 2 ous grans
- 1 got i mig de sucre moré
- 1 got de farina
- 1/2 got d'oli d'oliva suau
- 1 got i mig de pastanaga rallada
- 1/2 got de fruits secs (ex. nous i atmelles)
- 3/4 de sobre de llevadura en pols
- 1 culleredeta de canyella
- polsim de sucre vainillat

Preparació:

Primer de tot cal separar les clares dels rovells i pujar a punt de neu les clares.
Barrejar els rovells, el sucre, l'oli, la pastanaga rallada i la farina. A part barrejar els fruits secs (mig triturats) amb la canyella i el sucre vainillat. Afegir-ho a la barreja anterior. Finalment incorporar llevadura i clares.
Omplir un motlle de plumcake (o de la forma que es vulgui) i posar al forn fins que estigui cuit (aproximadament 45 minuts a 150º).

Es deixa refredar i a berenar!

2 comentaris:

  1. Ha de quedar boníssim, humit gràcies a la pastanaga i mmolt gustós amb els fruits secs i la canyella...

    ResponElimina
  2. Aquests són els bescuits que m´agraden a mi...i la teva idea de la xocolata em pareix fantàstica ummmm....un petonet

    ResponElimina